woensdag 3 januari 2018

Party outfits

Voor de feestdagen maakte ik voor elk kind een 'party outfit'.
Weliswaar iets dat ze gewoon nog kunnen afdragen.
Maar ik vind het altijd leuk om ze eens in 't nieuw te steken voor een gelegenheid.

Voor Aune maakte ik de laure dress van Straight grain.
Een simpele versie met lage taille.
De armsgaten werkte ik af met gouden paspel.
De stof is een pareltje van Art gallery.
Dat moet zowat mijn meest favoriete designer voor katoentjes zijn.






Voor Dieuwke nam ik een stofje dat al heel lang in de kast lag.
Eentje waar ik eigenlijk mijn stofschaar maar niet durfde inzetten.
Ik deed het nu toch en ... oef ... alles liep goed 😂
Het is een stofje uit de Lotte Martens collectie.





Nathan kreeg een hemdje en een sweater.
Voor hem ging aan de slag met de nieuwe see you at six collectie.
Dat ik fan ben, is niets nieuw.
Ik ben razend enthousiast over die collectie.
Het hemdje is de 'gingerbread' uit het boek homemade mini couture.
Ik nam nog eens de oker haantjes.
Die konden jullie hier ook al zien.
Ik combineerde met een effen sweaterstof uit dezelfde collectie.
Voor het eerst probeerde ik een pattern hack, 
als basis nam ik de Mitch sweater.
Dankzij haar goeie uitleg rolde deze sweater vanonder mijn machine.

Zie, hoe mooi, lief maar toch stoer, hij eruit ziet.
Ik ben verliefd!







3 opmerkingen:

  1. Superleuke naaisels! De Lotte Martens jurk en de trui voor je zoon vind ik allebei zo'n toppers, waauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh my, wat een collectie naaide je bijeen zeg! Grote fan van de Laure (die stof!) en de trui voor zoonlief <3

    BeantwoordenVerwijderen