dinsdag 18 september 2018

Blogtour Seronera jacket

Afgelopen week stond in het teken van patroontesten.
Toen Mgeni van Sansahash haar nieuw patroon voorstelde stond ik te springen om eraan te beginnen.
Het is een megacool vestje deze keer en wat er vooral zo leuk aan is,
is dat er een versie voor meisjes รฉn voor jongens is.
Dus naaimama's van meisjes en jongens, laat jullie gaan!

Je kan kiezen tussen 2 lengtes;
- de sportieve versie is een kort vestje dat mooi aansluit in de taille, ideaal voor meisjes
- de langere versie is perfect voor jongens 

Ik maakte het vestje voor Dieuwke en koos voor de korte sportieve versie.
Wat zij vooral zo leuk vindt is dat er duimgaten in de mouwboord zitten,
toen ik dat zei was ze helemaal verkocht.
Ik vond haar mouwen wat aan de lange kant en zou ze wat ingekort hebben,
maar zij dacht daar anders over.
"mama dat is goed voor in de winter, dan hebben mijn handen ook warm"
๐Ÿ˜‰


Elke naaister heeft wel wat stoffenvoorraad en een 'restjesbak',
ik heb die alleszins wel ๐Ÿ˜‰
Ik had mij voorgenomen om enkel stoffen uit mijn voorraad te gebruiken,
er moet daar echt nog eens wat van opgewerkt worden.
Mijn oog viel ineens op mijn restjesbak toen ik daar een mooi blauw stukje zag uitzitten.
Een stofje waar mijn hart een sprongetje van maakt,
de eekhoorns van vorige wintercollectie van see you @ six.
Het was nog een grote lap stof (hoe deze zaligheid daar in terecht kwam, te zot voor woorden ๐Ÿ˜‚).
Ik begon te meten en te puzzelen en tot mijn grote verbazing kreeg ik zo goed als alle patroondelen er nog uit.
Enkel het beleg vooraan moest ik in de andere richting knippen, maar het voordeel aan de stoffen van SYAS is dat je ze ook aan de averechtse kant kan gebruiken, dus dat was ook opgelost.
Na het puzzelen vloog ik als een gek naar mijn boordstoffen om ook daar nog dezelfde kleur te vinden.
Amai, van geluk en enthousiasme gesproken ๐Ÿ˜

Ik combineerde op een rokje dat ik al eerder maakte en om de outfit nog wat stoerder te maken trok ze haar kniekousen aan, het zijn donkerblauwe met het opschrift 'SWEATER WEATHER'.
Ideaal voor de herfst die op komst is.








Je ziet, het patroon is helemaal af.
Voorzien van een mooie rechtopstaande kraag, zakjes voor al die schatten in te steken en vooral duimgaten is dit het perfecte vestje voor je zoon of dochter.

Wil je graag ook aan de slag met dit patroon;
je kan het patroon HIER met korting aankopen.

Gedurende de promotour geven we elke dag 1 patroon weg,
hoe leuk is dat!!
Laat een reactie bij mij en bij Sansahash achter en wie weet ben jij de gelukkige ๐Ÿ˜Š

Nog meer inspiratie vind je vandaag bij:
Fleur Sebregts - Leah Broadstreet - Annet - Davina 
Ps: Je kan je kans ook bij deze deelnemende blogs wagen ๐Ÿ˜‰



- Bedankt om te komen kijken -
Liefs,
Marieke

26 opmerkingen:

  1. Heel geslaagd, daar wil ik ook wel mee aan de slag gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de opties lijken me dit een superleuk patroon te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhh wat is dit een leukerd! Kan niet wachten om hieraan te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super! De kids hier vinden het ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw echt een gaaf jasje geworden. En die lange mouwen zijn inderdaad wel heel lekker!! Mijn zoontje zou ook helemaal weg zijn van die duimgaten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. supermooi, mijn kleindochter vroeg laatst om zo een sweatervestje met de duimen erdoor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig stofje voor dit bomberjackje, leuk in deze korte versie. Die manchetten zijn ook ideaal, al met al een super patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super tof vestje... mijn petekind is in november jarig... zou een mooi kadootje voor haar zijn!!! Kleertjes door haar tantie gemaakt vind ze heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat mooi. ik zpu mijn zoontje graag in de stoere versie willen steken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo leuk! Hoe bedenken jullie ze toch, die nieuwe patroontjes.
    Ik wil deze ook wel eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wel, ik heb hier nog het ‘haantjesstof’ van syas liggen, en nu ik dit patroontje zie ... dat zou wel eens heel mooi kunnen worden ๐Ÿ˜€

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi Marieke! Wil ik ook wel proberen voor de twins

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit vestje zou ik graag naaien voor kleindochter en kleinzoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo schoon! Wil ik direct maken ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo'n mooie versie zeg!!! En superleuk gecombineerde outfit! Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk vest! Die zou ik wel graag willen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heb mij dit patroontje ook aangeschaft maar moet het nog verwerken. Als ik jouw versie zie ben ik nรฒg meer gemotiveerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lijkt me een ideaal patroon om uit te proberen bij mijn tweeling (meisje + jongen)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super gaaf patroon. Hier ook een jongen/meisje tweeling.
    Een ideaal patroon voor ons dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow. Zo leuk. Ik heb zelf geen kinderen maar zou deze zo graag maken voor mijn nichtje.

    BeantwoordenVerwijderen