woensdag 20 juni 2018

Mijn liefde voor ruffles

Mijn liefde voor ruffles is groot.
Ik zie dat heel graag,
vind dat elegant, zomers, luchtig, mooi ...
Ja, ik ben een grote fan.
En gelukkig heb ik een dochter die dat ook zo mooi vindt.

Een tijdje geleden zat ik wat te surfen,
op zoek naar kledij, stoffen, patronen, ...
Ik doe veel ideetjes op zo.
Mijn oog viel op een top met volants,
ik zocht verder naar een eventueel patroon.
Zo kwam ik terecht bij de Viola volant.
Een extraatje die je kan gebruiken om op het tinnypatroon te leggen,
zodanig dat je een jurk met volant krijgt.


Ik wou een blousje in tricot,
verlengde het bovenstuk van de tinny en werkte af met een halsboord.
De armsgaten en de zoom naaide ik enkele cm's om.


Ik zag een ideale match met de streepjesstof van Blanche.
Het patroon van het Robyn rokje werd nog eens bovengehaald,
dat rokje valt zo mooi.
Met streepjes kan je spelen,
zo knipte ik de stof voor de zakflapjes en het knopenpat in de andere richting.








Stof top: Tricot peach - Toverstof
Stof rok: Stripes blanche


- Bedankt om te komen lezen -
Liefs,
Marieke

4 opmerkingen:

  1. Wederom prachtig!!!
    Jaja, je bent me meer en meer aan het meesleuren in je ruffleliefde 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Top outfit, echt prachtig 😍😍😍

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk stelletje. Mooie combi.
    Het staat je dochter heel mooi!
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een heel mooi modelletje dat je prachtig hebt uitgewerkt. Mooie foto's

    BeantwoordenVerwijderen