woensdag 4 oktober 2017

Julia sweater en lotta rok voor Dieuwke

Ik ben al een tijdje bezig met het aanvullen van de kids hun najaarsgarderobe.
Een zachte comfortabele sweater is iets dat daar gewoon niet mag in ontbreken, je kan ze zo wat op alles combineren.
Ik maakte er nu al enkele en die zijn toch al veel de kast uit gekomen omdat ze die zo graag dragen.





Dieuwke en ik komen eigenlijk wel goed overeen als het op stoffen aan komt, zo koos ze oa. voor een zalig stofje uit de BLOS-collectie van About Blue Fabrics, wit met zwarte strepen.
Als patroon nam ik de Julia sweater van compagnie m, een leuk modelletje waar je nog veel kanten met uit kan. Ik nam de basis-versie. Op een mum van tijd is die klaar, ideaal als bandwerkprojectje (af en toe doe ik daar dus wel aan)

Ik maakte er nog een rokje bij, want ik ben best wel een setjes mens.





Als ik aan Dieuwke vraag wat voor iets ze in gedachten heeft, zal ze bijna altijd iets met, hoe ze het zelf zo mooi zegt, "blinkertjes" zeggen, daar kan ik gewoon niet met misdoen bij haar.
Dus ik zocht en vond nog een mooie blinkertjesstof van cloud9, die, naar mijn gevoel, perfect bij haar streepjessweater past. Ik kan jullie verzekeren; ik had een dolenthousiast kind voor me staan.
Ik toverde de lap stof om in een Lotta rok van compagnie m.
Ik vind dat één van de mooiste rokpatronen, maar toch moet ik daar altijd een beetje bij sukkelen, vooral met die knoopsgatelastiek en om de tailleband mooi afgewerkt te krijgen, dat is dan met het nodige gezucht en getorn. Uiteindelijk krijg ik alles mooi op zijn plaats en komt er toch een deftig afgewerkt rokje van onder mijn naaimachine gerold.





Ik naaide deze outfit volledig in het thema Stik Belgique van vriendin Flaflinko, ze viert deze maand haar 5de naaiverjaardag en dat moet gevierd worden natuurlijk, ze doet dat met een fantastische actie waarbij Belgische patronen en/of stoffen in de kijker staan, daar doen wij dus graag aan mee. Bedankt lieve Marjolein voor dit leuke initiatief!

Deze middag moest Nathan nog wat bladeren en ander herfstgerief gaan zoeken voor school, dus gingen we te voet naar het dorp in de dreef en ik nam van de gelegenheid gebruik om wat foto's te maken van Dieuwke in haar nieuwe outfit.














Wat zot doen en een danske placeren komt daar altijd aan te pas bij Dieuwke, het is zo'n vrolijke lachebek, ze danst en springt het leven in :-)
















Patroon: Julia sweater en Lotta rok: compagnie m



Stof sweater: De stoffenkamer


Stof rok: De stoffenkamer






Ik vind het altijd fijn om jullie reacties te lezen.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten