zondag 22 oktober 2017

Stik Belgique blogtour

Flaflinko is jarig en dat viert ze op een wel heel leuke manier, ze roept op om zoveel mogelijk Belgisch te naaien met de actie Stik Belgique. Ze geeft hierbij ook heel wat leuks weg, zo maak je deze week weer kans op leuke patronen, meer hierover straks.
Toen ze me voor de blogtour vroeg twijfelde ik niet en zei met plezier toe. Ik blog nog niet zo lang, dus ik vond het heel fijn dat ik die kans kreeg van haar. Dank je lieve Flaflinko.

Belgisch naaien, daar doen we heel graag aan mee.
Ik besloot om aan de slag te gaan met 2 patronen van Straight grain.
Ze ontwerpt fantastische patronen met steeds vele opties. Je kan de meeste ook onderling combineren, wat het helemaal leuk maakt.

Ik koos ervoor om Dieuwke haar garderobe nog wat verder uit te breiden, want dat kind krijgt groeischeuten, niet normaal.

Zo maakte ik de Laure dress, ik maakte daar al enkele zomerversies van, je kan ze hier, hier en hier zien.
Deze keer maakte ik een herfstversie met lange mouwen, gerimpeld rokdeel en een heerlijke strikkraag. Dat laatste maakt het jurkje helemaal af vind ik en dat past zo goed bij Dieuwke.
De stof is een pareltje van Art Gallery, ik blijf daar verliefd op.






Mijn 2de naaisel (kwestie van de herfstgarderobe goed aan te vullen) is de Nova blouse, de eerste keer dat ik ze maak, maar zo gaan er nog volgen, dat weet ik nu al. Weer tal van plooiopties, mouwopties, rugopties, ... noem maar op, waar je je volledig met kan uitleven!

Dieuwke is onze paardengek hier in huis, ze vertoeft 2 keer in de week op de manege. Paardjes; het is haar lang leven.
Al heel lang lag hier een prachtig katoentje met jawel, paarden te blinken en al heel lang vroeg/smeekte ze me "maar wanneer ga je daar nu eindelijk iets met maken voor mij?"
Nu dus lieve schat ;-)

De achterkant werkte ik af met een striklint, het is eens iets anders dan een rits.



Zie hoe ze glundert met haar paardjes ...





Deze week bloggen er nog dames in het kader van Stik Belgique, neem ook eens een kijkje op hun blog: 
Kaatjenaaisels - Khadetjes - Lily & Woody - Stoffenspulletjes - Nononsonsmoms - So Popo sew

Daarnet vertelde ik dat er prijzen te verdienen vallen, deze week kan je een patroon van Kaatjenaaisels en Compagnie M winnen. Waag je kans door onderstaande rafflecopter in te vullen.

a Rafflecopter giveaway




 




12 opmerkingen: