dinsdag 28 augustus 2018

Comfy wear

Onlangs vroeg Qwinta van Made by Larth me of ik zin had om een patroontje te testen.
Daar zeg ik uiteraard geen nee tegen, met veel plezier begon ik eraan.
De pepper pants, 
een super tof broekje dat bovenaan baggy is en onder aan de beentjes strak is.
In het voor- en achterpand zitten 2 plooien, wat het broekje helemaal af maakt.
Dieuwke noemt het de "chill-broek", net omdat ze zo zalig zit.
Voor haar maakte ik een testversie in punta di roma,
voor Aune maakte ik er eentje in french terry.
Alle rekbare stoffen kunnen, zolang ze maar voldoende rek hebben voor de beentjes.


Ik printte, plakte, knipte en naaide het broekje in 1 keer door.
Het is zo'n projectje dat snel klaar is.
Aune koos haar stofje zelf en dat deed ze goed.
De mooie blauwe 3XL grill van See you @ six.
Ik heb heel veel voorraad liggen,
maar een koord, dat heb ik niet.
Ik stikte biais toe zodat ik een lint had en dat gaat ook perfect voor in de tailleband.

Ik kan, zoals jullie wel al weten, nooit maar 1 stuk maken.
Zeker als het om een broekje gaat, 
dan moet daar gewoon iets op gedragen worden en dat is liefst ook selfmade.
Dat is iets waar ik heel moeilijk kan van afstappen 🙈
Ik maakte er haar dus nog een sweater bij, 
daarvoor gebruikte ik de Fonsshirt als patroon.
In de effen variant van het broekje.
Voila, zo heeft ze er een comfy outfit bij voor deze herfst.



Ik kreeg voor mijn verjaardag een Silhouette cameo cadeau.
Dat stond al zolang op mijn verlanglijstje en ineens stond hij voor mijn neus.
Experimenteren, dat is wat ik de laatste dagen veel doe met de cameo.
Wat een leuk gerief is dat zeg!
Ik ging al enkele keren aan de slag met flexfolie,
mijn kinders kiezen er altijd glitters uit.
Hier kan je mijn allereerste creatie zien.
Voor Aune zag ik een quote die goed bij haar (en ja, mij ook zeker? ðŸ˜‚) past,
deze moest gewoon op haar trui komen.


" GOT THE DRAMA FROM MY MAMA"




Ze vond het cool om op 1 been te staan, "want flamingo's doen dat ook mama"  😀
Bij deze: flamingo Aune!


Ga je graag zelf aan de slag met de pepper,
het patroon kan je hier vinden.


- Bedankt om te komen kijken -
Liefs,
Marieke







5 opmerkingen:

  1. Marieke, het was een eer om je in mijn (test)groep te hebben. Dank je 😘 Ik ben ongelooflijk fan van jou stijl en (stoffen)keuze. Stoer, speels... Zo af en toe een beetje drama kan geen kwaad mama! Zeker niet in deze super leuke outfit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh wat een zalige chill en speel outfit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heerlijk model om te spelenen super stofje en een print die volledig bij haar past 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi zeg! Dat testen voor Qwinta, hoe gaat dat precies in zijn werk? ;-) zou ik ook wel eens willen doen

    BeantwoordenVerwijderen