maandag 3 september 2018

Back to school

Vandaag begonnen heel wat kinderen aan het nieuwe schooljaar.
Mijn 3 kids uiteraard ook, met 2 naar de lagere school.
Eentje in het 4de leerjaar en de andere in het 2de leerjaar.
Een keer dat ze in het lager zitten gaat het snel vind ik, heel snel, te snel ...

En mijn 'kleintje', ja ik noem haar zo,
ze blijft altijd mijn kleintje 😉:
(zouden ze misschien langer klein blijven zo ... 🤔🙊)
zij begon vandaag aan haar laatste schooljaar als kleuter.
Nog een klein jaartje veilig in de handen van de kleuterjuf 😊

Ik maakte mij de gewoonte om zolang ze kleuter zijn, 
elk schooljaar een boekentas te naaien.
Er zijn hier dus al heel wat exemplaren gepasseerd.
Zij koos haar stofje, ik het patroon.
Voor het eerst maakte ik de Little Eagle van Piekewieke.
Een leuk rugzakje op kleuterformaat afgewerkt met een rimpelzakje.
Aune was heel duidelijk, ze wou egels op haar boekentas.
Nu had ik mij aan vanalles verwacht, maar toch geen egels.
Maar goed, we zochten naar stof met egels en die vonden we.

Na een paar uur goed doorwerken was het kindeke klaar
om met haar nieuwe egeltjes-boekentas naar school te gaan.








Voor jullie denken dat we een fietstocht deden, die deden we niet. Aune zou dat niet mogen zonder helm. Ze mocht voor de gelegenheid even met haar boekentas en fiets poseren in onze straat
die momenteel verboden is voor doorgaand verkeer.
Het was letterlijk korte stukjes fietsen en stoppen en ik als een gek met die camera erachteraan. 😂
(en weer opnieuw ... 😁)


"Hier ben ik 3de kleuterklas"


Stof: Kokka fabrics

4 opmerkingen:

  1. Dat heb je weer mooi gedaan. Mooi afgewerkt en ruime binnenkant. Het stofje is heel mooi gekozen door Aune . Haar laatste kleuterjaartje kan alvast niet meer stuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie tas.
    En helemaal naar haar eigen smaak.
    Fijn schooljaar.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk als ze zelf de stofjes mogen kiezen enzo he! Mooi boekentasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtige tas voor jouw jongste in haar laatste kleuterjaar! Supermooi gedaan. En dat "kleintje", goh dat herken ik zo goed, ik doe dat ook! Jouw kids zijn net precies allemaal een jaartje ouder dan die van mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen